crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

Omzet entertainment- en mediasector groeit sterk

De wereldwijde entertainment- en media-industrie zal naar verwachting jaarlijks met gemiddeld 6,4 procent groeien naar 2 biljoen dollar in 2011. De migratie naar digitale media zorgt er echter voor dat traditionele omzetstromen zich opnieuw moeten organiseren. Dit voorspelt PricewaterhouseCoopers (PwC) in zijn ‘Global Entertainment and Media Outlook 2007-2011’.

De onderzoekers stellen dat de sector zich in een duurzame groeifase bevindt. PricewaterhouseCoopers verwacht dat de bestedingen aan distributie via zogenaamde ‘convergentieplatforms’ – waarin bijvoorbeeld computer en televisie samenkomen – met minimaal 10 procent per jaar groeit en in 2011 meer dan 50 procent uitmaakt van de internationale bestedingen in deze sector.

Daarnaast zullen bestedingen aan digitale en mobiele oplossingen jaarlijks met 10 procent oplopen naar 153 miljard dollar in 2011. In dezelfde periode groeit het aantal huishoudens dat op breedband is aangesloten met 300 miljoen tot 540 miljoen abonnees en het aantal draadloze abonnees met 1,1 miljard tot 3,4 miljard.

Lees verder op marketingonline.nl

Advertenties

3 juli 2007 - Posted by | communication, industry, marketing, media, trends

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: