crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

The Face of the Web 2006: internationaal internetonderzoek

Gelezen op marketingfacts.nl:

Ipsos insight publiceerde onlangs zijn jaarlijkse rapport ‘The Face of the Web’ (via: Infeite, marketingcharts). Uit de resultaten is de bevestiging op te maken van eerder gesignaleerde trends die onomkeerbaar lijken. Het gebruik van sociale netwerksites (èn online video MD)wordt in rap tempo de dominante vorm van internetgebruik (zie ook: 60 procent online Europeanen maakt gebruik van sociale media). En ook online videoactiviteiten groeien ontzettend snel.

Het aardige aan het onderzoek van Ipsos is wat mij betreft, dat het nu een keer niet alleen in de V.S. is gehouden. Voor The Face of the Web gebruikten de onderzoekers 6.533 respondenten uit Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Rusland, Zuid Korea, Japan, India, Mexico, en de V.S.
En interessant, ze zeggen als benchmark het jaar 1999 te gebruiken, om de nieuwe ontwikkelingen tegen af te zetten.

Concluderend stellen de onderzoekers dat de toegenomen bandbreedte ervoor zorgt dat de computer het ‘tweede scherm’ in een huishouden naast de televisie aan het worden is.

Lees de rest van de topic.

Advertenties

9 juli 2007 - Posted by | communication, industry, marketing, media, trends, video, web 2.0

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: