crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

Gephotoshopt of niet?

De Nederlandse Viva, Playboy, Yes, Top Sante, Psychologie magazine en Opzij spelen open kaart in september. Op verzoek van documentairemaakster Sunny Bergman (deze week nog gezien op Canvas) geven de bladen openheid van zaken over hun Photoshop-gebruik. Dat doen ze door het plaatsen van een “Photoshop-vrij”- of “gephotoshopt”-logo, meldt Bergman op haar actiesite Beperkthoudbaar.info. De tv-maakster wil dat tijdschriften eerlijk aangeven als zij foto’s ingrijpend manipuleren door bijvoorbeeld benen langer te maken, tailles te versmallen, borsten te vergroten of de huid rimpelloos te maken.
Bron: Bright.nl

Advertenties

19 juli 2007 - Posted by | communication, culture, marketing, trends, video

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: