crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

Nieuw wereldwijd internet televisiestation voor doelgroepentelevisie

Bron: persbericht 

Brussel, 20 september 2007 – Eric Ignoul neemt de leiding op zich van een nieuw wereldwijd internet televisiebedrijf dat ‘doelgroepentelevisie’ zal brengen. Het nieuwe televisiestation, met codenaam El Horia, wordt gelanceerd door een internationaal consortium. Doelgroepentelevisie betekent dat de programma’s op een specifieke doelgroep gericht zijn en in functie daarvan eerder regionaal (vb. voor Vlaanderen), nationaal (vb. gericht op een bepaald beroep) of internationaal gericht zijn. Er kan online of on demand gekeken worden. Voor de programma’s kan internationale content gebruikt worden, aangevuld met lokale content. De eerste wereldwijde uitzendingen worden verwacht in februari 2008; lokale uitzendingen zullen binnenkort al starten.

“Uit een onderzoek van iSupply blijkt dat 61% van de consumenten vraagt naar televisie via internet”, licht Eric Ignoul zijn keuze toe. “Dit betekent belangrijke online-advertentiemogelijkheden. Internet televisie zal de budgetten voor online reclame fundamenteel doen toenemen. Bill Gates noemde IPTV op het World Economic Forum niet voor niets ‘de revolutie van de toekomst'”, aldus nog Ignoul.

Amerikaanse en Arabische partijen leveren kapitaal voor dit nieuwe project. Er wordt nog bijkomend kapitaal gezocht. Hiervoor zijn van Amerikaanse kant onder andere gesprekken gaande met onder andere Viacom. El Horia zal zijn inkomsten halen uit advertentie-inkomsten. Om het webverkeer aan te wakkeren en zo hogere advertentie-inkomsten te bekomen, zal ook content van andere partijen worden aangeboden.

Een concreet voorbeeld van een uitzending waarvoor vandaag al getest wordt, is het World Youth Journal, een nieuwsuitzending door en voor jongeren. El Horia stelde redacties samen in de vijf wereldsteden waaronder Brussel. Alle jongeren genereren content die in de vijf journaals al dan niet kan gebruikt worden, naast de lokale content.

Eric Ignoul was tot voor kort en gedurende de voorbije zes jaar CEO van IP Globalnet. Hij bouwde het call center uit tot het grootste in de Belgische markt, en maakte het klaar voor verdere internationale ontwikkeling. Ignoul blijft lid van het strategisch comité van IP Globalnet en adviseur, evenals bestuurder en aandeelhouder.

Advertenties

20 september 2007 - Posted by | communication, industry, media, video, web 2.0

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: