crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

Dag van de CultuurCommunicatie

5de Dag van de Cultuurcommunicatie
Wie Durft?
Maandag 19 november ’07 – Paleis voor Schone Kunsten (Brussel)
Als culturele instelling opereer je op de vrijetijdsmarkt. Een markt waar de concurrentie steeds scherper wordt. Het vrijetijdsaanbod groeit, keuzemogelijkheden nemen alsmaar toe, maar de vrije tijd blijft beperkt. Een uitdaging om daarin als culturele speler op te vallen en aan te spreken. Neem risico’s en moedig het publiek aan hetzelfde te doen.

Wie durft… het onderzoek aan?

Door middel van onderzoek zouden we moeten te weten komen wat een bezoeker nu precies zoekt in een culturele ervaring, maar ook wat hij zoekt en vindt in de niet-culturele activiteiten waarmee hij de rest van zijn tijd vult. Maar ook wie hij of zij is en niet is.

Wie durft… over het muurtje te kijken?

Valt er wat te leren uit concepten die we doorgaans met meer commerciële activiteiten associëren? Wat met marketing, strategische communicatie, branding en positionering?

Wie durft… de dialoog aan?

Vanop blogs, fora en communitysites klinkt de stem van de niet-professional steeds harder. Ook de cultuurliefhebber wil gehoord worden.

Wie luistert?

Je komt het te weten op de volgende Dag van de Cultuurcommunicatie. Het volledig programma vind je vanaf 1 oktober hier.

Advertenties

24 september 2007 - Posted by | communication, culture, marketing, Tips

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: