crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

Jongeren: meer Internet dan TV

Gespot op Mediaonderzoek.nl:
EIAA publiceerde de vijfde Mediascope Europe. en hieruit blijkt dat het gebruik van internet nu groter is dan televisie in de groep 16-24 jarigen. De scope, die het gebruik van televisie, radio, internet, dagbladen en tijdschriften in kaart brengt in tien Europese markten, berekende dat de jongerendoelgroep 10% meer tijd besteedde aan internet dan aan televisiekijken. In onderstaande grafiek staande gemiddelden in uren per week voor de doelgroep 16-24 over de afgelopen jaren voor televisie en internet:

Hieruit blijkt dat ook in de vorige versie van het onderzoek er al minder televisie werd gekeken dan dat er gesurft werd in de jongerendoelgroep. Maar EIAA rekende verder.


Naast de gemiddelde tijd daalde ook het gemiddeld aantal dagen per week dat jongeren televisie kijken. In de vorige versie was dat nog 5,8 dagen. Nu is dat 5,7. Bij internet werd een stijging gemeten van 5,7 naar 5,9 dagen. Dit in combinatie met een daling van het aantal jongeren dat 5-7 dagen TV kijkt en een stijging van het aantal jongeren dat 5-7 dagen online is, maakt dat intenret nu het hoofdmedium is in de genoemde doelgroep (zie bovenstaande grafieken).

Meer resultaten hier.

Advertenties

11 december 2007 - Posted by | communication, culture, industry, media, trends

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: