crossmediablog

strandjutterij in crossmedialand

Netlog sluit overeenkomst met Last.fm

Bron: persbericht

Social music network laat Netlog’s 33 miljoen gebruikers streaming radio, playlists en meer toevoegen aan hun profiel
 
Netlog, één van de grootste social networks van Europa heeft een overeenkomst gesloten met Last.fm, het grootste wereldwijde gratis muziekplatform op het web. Door deze deal kunnen Netlog-gebruikers Last.fm widgets aan hun profiel toevoegen. 
 
Netlog’s 33 miljoen gebruikers hebben nu direct vanaf hun profielpagina toegang tot Last.fm’s muzieklijsten – de grootste gecertificeerde streaming muziekcatalogus op het web. Dit is mogelijk door het toevoegen van de Last.fm Radio-widget aan hun profiel. Gebruikers die Last.fm Radio toevoegen, kunnen nummers streamen van de vier grootste platenlabels en duizenden onafhankelijke maatschappijen. Daarvoor hoeven zij zich niet te registreren bij Last.fm. 
 
Netlog-gebruikers kunnen ook kiezen uit andere Last.fm widgets waaronder Charts en Playlist. Met Charts kunnen zij laten zien waar ze naar luisteren. Playlist laat gebruikers een playlist van hun favoriete tracks toevoegen aan hun profiel. 
 
Martin Stiksel, mede-oprichter van Last.fm zegt: “We zijn erg blij dat we Netlog-gebruikers onze widgets kunnen bieden. Wij geven hen zo een unieke luisterervaring op hun eigen pagina. Als Netlog-gebruikers willen luisteren naar muziek van een bepaalde artiest of een bepaald genre, hoeven ze alleen maar onze Radio widget toe te voegen en kunnen ze meteen streamen vanuit de miljoenen nummers die beschikbaar zijn.”
 
Lorenz Bogaert, mede-oprichter en ceo van Netlog, denkt dat de overeenkomst de site verder zal helpen groeien en nog meer gebruikers zal aantrekken door de verbeterde diensten. “Ons doel is het creëren van een sociaal platform dat zich richt op de ultieme gebruikerservaring. Last.fm’s radio widget past perfect binnen onze strategie. We stellen ons platform open voor een beperkt aantal partners. Zij moeten widgets en applicaties hebben die een toegevoegde waarde hebben voor onze internationale gebruikers.”  
 
Last.fm kondigde recentelijk aan dat het toevoegen van applicaties aan websites van derden in januari al 19 miljoen extra muziekfans aan zijn database heeft toegevoegd. Dit is in aanvulling op de 21 miljoen bezoekers die al gebruik maken van de Last.fm website. 

Advertenties

21 maart 2008 - Posted by | communication, culture, industry, marketing, media, trends, web 2.0

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: